Livstilsblogg

Jag skriver för att foga samman tillvarons olika essenser. Inte för att gå emot rådande ideal utan för att få ett bra liv. Förresten så finns det många rådande ideal jämsides och hittar man inget man trivs med så får man skapa sig något eget.

söndag 17 januari 2010

Göteborg och Shanghai

Dagens GP finns det en längre artikel om Göteborgs stads satsningar på världsutställningen i Shanhai. Göteborgs stad har satsat 4,5 miljoner kronor och de ledande politikerna har inte någon förhoppning på något speciellt resultat. Jag kan inte i ord uttrycka mig vad jag tycker. Men det kommer nog senare i veckan. Detta är en artikelserie om Kina som GP har och jag tänker att jag skall skriva något när jag läst allt, för att få det ur kroppen. Att skriva är för mig som en mental bastu. Jag eldar upp mig lite och sen blir jag lugn och fin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar