Livstilsblogg

Jag skriver för att foga samman tillvarons olika essenser. Inte för att gå emot rådande ideal utan för att få ett bra liv. Förresten så finns det många rådande ideal jämsides och hittar man inget man trivs med så får man skapa sig något eget.

måndag 25 januari 2010

Den perfekta kroppen

Jag har en perfekt kropp. Nu menar jag inte rent estetiskt. På det estetiska planet finns det en del övrigt att önska. Det perfekta med min kropp är hur den fungerar. Har aldrig ont någonstans, förutom i huvudet men det räknas l inte. Huvud och kropp är ju olika saker.

Trots att jag är så frisk så har jag i åratal gått och funderat på ifall jag inte borde köpa mjölksyrade grönsaker. Det skall vara bra för magen. Får ju följa tidens filosofi och tänka som så att det finns ingenting bra som inte kan bli bättre. Det gäller att toppa. Frågan är bara hur en mage som redan mår bra är när den blir bättre.

I dag började jag äta de mjölksyrade morötterna. Det var det äckligaste jag haft i min mun sedan tiden då vi som barn roade oss med att göra skämtdrinkar där vi blandade i allt möjligt som vi visste inte passade ihop. Morötterna smakade som en tuggbar blandning av sprit och ättika, men full blev jag inte. Magen blev inte heller nöjd. Sedan jag åt de där grönsakerna i dag klockan 13.00 i dag har magen gasat. Den försöker fly tror jag. På väg att svika mig. Eller också är den bara följsam som vanligt. Försöker förstå vad jag vill. Tänker att nu är det dags att öka, sätta fart. Bidra till energiförsörjningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar