Livstilsblogg

Jag skriver för att foga samman tillvarons olika essenser. Inte för att gå emot rådande ideal utan för att få ett bra liv. Förresten så finns det många rådande ideal jämsides och hittar man inget man trivs med så får man skapa sig något eget.

fredag 14 januari 2011

Ibland känner jag mig annorlunda

Som nu när julen är slut och alla skyndar sig allt vad de kan för att få bort julpynt. Det är nu jag vill ha det kvar, låta snön och vinern få en lyster av det som är ljust och heligt. Men skillnaden är att jag tog fram grejorna julveckan medan de flesta andra började redan i början av december och vissa fall i november. När de sprang runt som värst och ändå inte han njuta av ljus och glitter, så nu är pyntet mest en påminnelse av allt som får dem fattiga i januari. Jag tycker min idé är mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar