Livstilsblogg

Jag skriver för att foga samman tillvarons olika essenser. Inte för att gå emot rådande ideal utan för att få ett bra liv. Förresten så finns det många rådande ideal jämsides och hittar man inget man trivs med så får man skapa sig något eget.

lördag 18 september 2010

Dadaistisk valmanifest

Nu har jag skrivit en dikt i cut up teknik av allt valmaterial som jag fått hem. Det är brev från politikerna och från tidningarnas ledare som jag klippt i sär och låtit hamna i slumpvis ordning på mitt skrivbord.

Dadaistiskt valmanifest 2010

Vi tycker att något är fel
Nu handlar det om
Sjukvård
vi startar engångspartiet
Då vill jag rösta på Moderaterna
- Ja en annan viktig fråga är så klart klimathotet
en djurvänligare politik vill Sverigedemokraterna förbjuda
halalslakt och införa ett importförbud av varor som producerats
Flytta mobbaren
Jag väljer ett parti efter invandringsfrågan, men det tycks inte finnas någon som står upp för
mina åsikter
Årets svenska val kallas
ibland ett ödesval. Ironsikt
nog avgör vi också en del av
afghanernas öde på söndag
Utanförskap var alliansens innovation i valrörelsen 2006
Det går fortfarande inte att rösta bort Wallenberg
att få ett förstahandskontrakt på en lägenhet
vårt bankgiro 5474-6656
partiledare, Sölvesborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar